Hatay Mahalli Haber
MENÜ

Hatay'ın Gururu; Yaren Bostancıoğlu

Yayınlanma Tarihi : 19.05.2024 18:41 Bu haber 250 defa okundu

Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Yüksek Lisans ögrencisi Antakyalı Yaren Bostancıoğlu yaşanan deprem felaketinden sonra eğitimine devam ediyor. Yaren Bostancıoğlu, Antalya’nın Kaş ilçesinde yaptığı sunumun bir bölümünü şair Nebih Nafile ile paylaştı.

Paylaş Paylaş Paylaş
Hatay'ın Gururu; Yaren Bostancıoğlu

Toplumsal Araştırmalar Merkezi (TAM) çalışmaya, üretmeye, bilimsel bilgiye katkı sunmaya ara vermeksizin devam ediyor. 20 Ocak 2022 tarihinde resmen kurulan düşünce kuruluşumuz TAM, üçüncü yaşında bir yandan Tam Akademi adlı uluslararası hakemli sosyal bilimler dergisiyle okurlarıyla buluşmaya devam ederken 17-19 Mayıs 2024 tarihleri arasında da Antalya’nın Kaş ilçesinde TAM 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi’yle yeniden akademik bir şölene imza atıyor. Gerçek bir bilimsel deneyimi doğa ve tarihin kucağında bilim insanlarıyla buluşturacak kongremiz sosyal bilimlerin her alanından bildirilere açık olacak. Üçüncü kongremizle yeniden sosyal bilimcileri bir araya getirecek bu akademik şölene dünyanın her yerinden bilim insanlarını davet ediyor, muhteşem doğası ve tarihiyle sizleri bekleyen Kaş’ta birlikte olmayı ümit ediyoruz.Hatay'ın Gururu; Yaren Bostancıoğlu

“Sazda Gelenekten Güncel İcraya Yansıyan Bir Tel Düzeni“ adlı bildiri sunumumuzun sonuç kısmı:  İcracılar Ali Ulutaş ve Kemal Dinç, Misket düzeninden esinlenerek keşfettiklerini belirtirken, Selahattin Dündar ise bağlama düzeninden ilham aldığını ifade etmiştir. Ancak yapılan araştırmalar, Selahattin Dündar’ın icra ettiği eserlerin makamsal yapısı bakımından segah makamı ile ilişkili olduğunu ve bu makamın da Misket düzeni ile ilişkili olduğunu ortaya koymuştur.

Araştırmamızın sonucunda akort düzenlerinin çeşitliliği ve bu düzenlerin müzikal pratikler üzerindeki etkisi daha iyi anlaşılmaktadır. Bu bağlamda, Misket düzeni gibi geleneksel düzenlerin yanı sıra müzikal yeniliklere de kapı açıldığı görülmektedir.

Farklı düzenlerin birbiri ile entegrasyonu, kültürel ve sanatsal etkileşimleri de yansıtabilir. Bu değişim, belirli bir coğrafi bölge veya kültürel topluluk için özgün bir müzikal kimlik oluşturma sürecinin bir parçası olabilir. Örneğin Kemal Dinç, geleneksel Türk müziği ile çağdaş müzik tarzlarını birleştirerek özgün bir müzikal kimlik oluşturmuştur. Özellikle, Türk halk müziği motiflerini modern enstrümantasyon ve düzenlemelerle birleştirerek, dinleyicilere tanıdık ve aynı zamanda yenilikçi bir ses sunmuştur. Bu şekilde, Kemal Dinç, kültürel ve sanatsal etkileşimlerin zenginliğini ve müzikal sentezin gücünü sergileyen bir örnek olmuştur. Araştırma sonucunda bu düzenin farklı icracılar tarafından farklı isimlerle, farklı türde sazlarla ve farklı müzik anlayışı ile kullanıldığını tespit ettik. Bu düzen mızraplı ve mızrapsız gibi farklı çalım tekniklerinde icra edilmiştir.

Bildiriye Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyelerinden Tolgahan Tiktaş ve Devrim Aycan, öğrencilerinden ise Yeşim Gür, Barış Alçay, Cansu Koçak, İrfan Yılmaz, Harun Çoban katıldı.

Bu çalışmanın sonunda konser verilecektir.

Paylaş Paylaş Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için

Giriş Yap ya da Kayıt Ol